Friday, 29 June 2012

rOse BaKerY anD cAfe....

hai,assalamualiakum..

knp dgn rose Bakery? nak promote  k nk bukak bakery?? he3..dua2 pown x la..I'm worked there la..since 18/6/201..until?? hurmm maybe sampy bulan pose jew kowt..

so,kat sini just nk share skit2 ape cter2 mse keje..
kat bwh ney lebih kurang mcm diari ringkas jgk la..Jom!

18/6/2012
 -my first day working..mula2 xrncng pown nak start hari ni..semalam tasnim just kol tye nk keje ke x..just tye2 jew dulu..alih2,pgi 2 kak rose@my boss call suh dtg kdai pgi 2..kak rose ada keje kne g bank..tasnim sorg.so,she need me..kema pown g je la..ingat ke g sekejap jew rupa2nye trus start hri 2..errr ok2..i'm try....   (0.0)..
untuk hri ney,kema  just tgk2 mcm mne nak buat sume2 kje n ada la buat sikit2.yng kema  reti kema buat la..so,tasnim ad la ajr mcm mne nk tinbng bhn2 untuk buat kek n roti..kak ros ajar buat nsi ayam..disebabkn ney bukan kedai kek semata2,so ad la yng dtg mkn n minum kat sini.not a big prob since sblum ney pown kema selalu tolong mama kat kdai mama dlu kan..:)
# wlupown first day,perrgghhhh gler9 penat..tapak kaki sakit kowt..maybe sebab berdiri lama n kehulu kehilir buat keje kowt..sabar2 kema...bru first day kowt..nak keje sgt,hambek kau!hek3...(memain jew ayat last 2)

19/6/2012
-klow smlm kaki just sakit,hri ney rse mcm nak tercabut kowt kaki..alahai nur shaidatul akhma!
but thanks to tasnim..she help me a lot sementara nk biasa2kan diri dgn k.ros kan..

20/6/2012
-hari ney kema terpaksa cuti..:(
cuti???mesti korang pelik kan..bru 2 hari keje dah cuti???ape la kema ney!
~dah 2,what I'm supposed to do..I'm not well la..klu g jgk kje tetibe pengsan,tak ke lgi myusahkan org..am I right?
# rse skit tapak kaki yng gler3 semalm,bgun pgi ney langsung dah xsakit..mcm magic woo...
mcm papa ckp~"kan papa dah jampi semalam"..hahaha3..papa2..:)

21/6/2012
-k.ros ajar buat mini piza hri ney..so,lpas tgk2,kema n tas pown cuba la buat..adoyai,mcm2 rupa jdinye..bese la tgn xbese ngan tepung lgi..haiyaa nseb baek ada jgk yng menjadi,,kih3..
#sory k.rose..kami budak bru belajar..tp k.ros xmarh pown..dia suruh buat lagi ad la..katenye practise make perfect..:) #

 24/6/2012
-ahad..off day la..

25/6/2012
-cup cake funky n comey..:)..tue la yg aku buat hri ney..aku mnx kat k.rose nk make up cup cake..dah khatam satu buku pasal decorate cup cake,kema start la buat..he3..seronok pew..walaupown x kreatif mne tp best la..comey jew..geram pulak tgk cup cake 2..he3..laen kli kte cuba make up yg lain pulak ye kema..fighting!
28/6/2012
-tasnim g interview hri ney..kak siti pulak xsht..kema n k.ros jew kat kdai..ha3...mcm lipas kudung la ktowg wat keje ble ad owg..mne x nyew,dah 2 org jew..ptg 2,ktowg tutup kdai jap bab g hntr kuih kt abg farid(suami k.ros la)...tau x,20 minit je kowt k.ros drive pegi balik..pergghh salute beb!

29/6/2012
-hri ney tasnim,kema n kak ros jew ad kt kdai..kak siti still xsht..hri bnyk ktowg buat roti bab ckgu zalina tempah tok esok...bnyk gler kowt..dah la masing2 xsht..abeh sume buat pening..hahaha tunggang terbalik jadinye..
#kema demam,selsema n sakit tekak..so,kak rose buatkn sup..thanks k.ros..<3 u la..:)..hope I'll be fine tomorrow..#






~~~rsenye da pnjg kowt....he3..9t klu kema rjin,kema buat part 2 nyer ok??  Insya-allah ~~~

~the end~



Thursday, 28 June 2012

TePuK DaDa Tanya Iman....


-Gadis melayu menutup aurat sepenuhnya, ganjil?
-Gadis melayu melabuhkan tudung menutupi dada mereka, ganjil?
-Gadis melayu mengenakan pakaian longgar dan besar, ganjil?
-Gadis melayu malu untuk keluar bersama bukan mahram, ganjil?
-Gadis melayu pakai stoking kaki ke mana-mana walau mandi bersama kawan-kawan di laut, ganjil?
-Gadis melayu pakai stoking tangan walau dah mengenakan t-shirt lengan panjang, ganjil?
-Gadis melayu meninggalkan orang yang sedang gosip dan mengata orang lain walaupun yang sedang mengata itu kawan baiknya, ganjil?
-Gadis melayu tidak mengenakan mekap berlebihan, ganjil?
-Gadis melayu tidak memakai perfume kecuali sekadar sangat sedikit dan tidak terhidu orang lain, ganjil?
-Gadis melayu tak 'couple' sebelum nikah, ganjil?
-Gadis melayu tak materialistik dan memilih kehidupan untuk taat kepada agama, ganjil?

-Gadis melayu ganjil?

Sabda Rasulullah s.a.w: “Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing dan ganjil. Dan ia akan kembali sebagaimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka, beruntunglah orang-orang yang ganjil” (H.R. Muslim)


Mana yang patut dimalukan?

◆ Malu kerana berbaju kurung, berpakaian muslimah,
◆ Atau malu berpakaian tidak menutup aurat?

◆ Malu kerana tiada kekasih,
◆ Atau malu ke hulu kehilir dengan yang tidak halal untukmu?

◆ Malu kerana dikatakan alim,
◆ Atau malu kerana dikatakan teruk?

◆ Malu kerana dikatakan kuno disebabkan mengikut syariat Islam,
◆ Atau malu kerana dikatakan lupa agama Allah?

◆ Malu kerana menasihati ke arah kebaikan,
◆ Atau malu mengajak kearah kemungkaran?

◆ Malu kerana melakukan apa yang manusia tidak suka,
◆ Atau malu melakukan apa yang Allah tidak suka?

  MALU itu perlu..
tetapi letakkan malu itu DITEMPAT YANG SEBENARNYA..
malulah di hadapan Allah andai kita TIDAK MELAKSANAKAN apa yang diperintahnya, sedangkan kita MENIKMATI segala pemberianNya..
jadilah kita hambaNya yang tahu BERSYUKUR,
insyaAllah..

#nak jadi gadis melayu biasa ke nak jadi gadis melayu yang ganjil?ke nak jadi gadis Islam yang berilmu?Islam hanya pada nama atau pada iman?
tepuk dada tanya iman...wink2~ #

~selit-selit~
Pada suatu hari, Rasulullah s.a.w berjalan-jalan bersama puteri baginda, Saidatina Fatimah r.a. Setibanya mereka berdua di bawah sebatang pohon tamar, Fatimah terpijak pohon semalu, kakinya berdarah lalu mengadu kesakitan. Fatimah mengatakan kepada bapanya apalah gunanya pohon semalu itu berada di situ dengan nada yang sedikit marah.

Rasulullah dengan tenang berkata kepada puteri kesayangannya itu bahawasanya pohon semalu itu amat berkait rapat dengan wanita. Fatimah terkejut. Rasulullah menyambung kata-katanya lagi. Para wanita hendaklah mengambil pengajaran daripada pohon semalu ini dari 4 aspek.

Pertama, pohon semalu akan kuncup apabila disentuh. Ini boleh diibaratkan bahawa wanita perlu mempunyai perasaan malu (pada tempatnya).

Kedua, semalu mempunyai duri yang tajam untuk mempertahankan dirinya. Oleh itu, wanita perlu tahu mempertahankan diri dan maruah sebagai seorang wanita muslim.

Ketiga, semalu juga mempunyai akar tunjang yang sangat kuat dan mencengkam bumi. Ini bermakna wanita solehah hendaklah mempunyai keterikatan yang sangat kuat dengan Allah Rabbul Alamin.

Dan akhir sekali, semalu akan kuncup dengan sendirinya apabila senja menjelang. Oleh itu, para wanita sekalian, kembalilah ke rumahmu apabila waktu semakin senja.
Ambillah pengajaran dari semalu walau pun ia hanya sepohon tumbuhan yang kecil.



~BuAtmU bAkAl pEmiLik HatIku~

Mampukah aku menjadi seperti Khadijah.?
Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah
Hartanya diperjuangkan ke jalan Fisabilillah
Penawar hati kekasih Allah
Susah senang rela bersama

Dapatkah kudidik jiwa seperti Aishah.?
Isteri Rasulullah yang bijaksana
Pendorong tatkala kesusahan dan penderitaan
Tiada sukar untuk dilaksanakan
Lantaran keikhlasan yang sentiasa bersarang

Mengalir air mataku
Melihat pengorbanan puteri solehah Fatimah
Akur dalam setiap perintah
Taat dengan ayahandanya yang sentiasa berjuang
Tiada sebarang harta dunia
Layaklah dia penghulu wanita syurga

Ketika aku marah
Ingin kuintip serpihan sabar
Dari catatan hidup Siti Sarah
Mampukah aku menjadi wanita solehah seperti mereka.?
Mati dalam keunggulan iman
Bersinar indah, harum tersebar
Bagai wanginya pusara Masyitah..



Ke hadrat Allah ku panjatkan doa, mohon seluruh jasad dan imanku dipelihara-Nya dan ku mahu kau juga dilindungi-Nya. Apa khabar imanmu? Apa khabar akhlakmu?

Aku diuji dengan kaummu. , aku berjalan terus ke hadapan tanpa menoleh lagi namun aku hnya  manusia biasa..yg sedang berusaha merperbaiki diri supya mjadi yg lebih baik.. Jika engkau memikirkan kesempurnaan dariku, usah lah engkau berharap lebih. Kerana aku hanyalah seorang wanita akhir zaman yang punya secebis harapan untuk mencintai kamu.

ttpi alhamdulillah... Di sini, aku masih punya sahabat yang menjagaku dan pastinya aku sendiri yang akan menjagaku sendiri.



Maafkan aku andai ikhtilatku tidak terjaga, maafkan aku andai aku terlalai seketika dalam perjuangan melawan nafsu. Maafkan aku. Aku masih berharap kekuatan untuk itu.


Aku melihat orang-orang yang soleh memperjuangkan kata-katanya. Tetapi mereka sendiri diuji dengan apa yang mereka dakwahkan. Aku mengetahui cinta itu satu fitrah, tetapi kenapa mereka sendiri mencalarkannya. Aku bimbang aku juga akan melakukannya tanpa sedar. Bila-bila masa Allah akan mengujiku kembali. Doakan kekuatan buatku untuk terus menjaga hati. Doakan aku supaya aku terpelihara.  Doakan agar aku sentiasa dalam rahmat-Nya dan redha-Nya. Dan doakan agar aku sentiasa terpelihara dalam hidayah-Nya.

Andainya kamu adalah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan kelak.. Bahagia itu pasti menjadi milik kita, itu janji Allah..
Aku sayang kamu kerana Allah…”

#Sesungguhnya tugas pertama ku bukan mencari diri mu tapi mensolehahkan diri ku. Sukar untuk mencari soleh diri mu andai solehah ku tidak setanding dengan kesolehan mu. Janji Allah pasti ku pegang dalam misi mencari diri mu.#


~selit-selit~:

 BUDAK MUDA BERCOUPLE suka menyebut soal 'HAK'..lelaki itu 'hak' dia sebab dah jadi "BOYFREN" dia..perempuan itu 'hak' dia sebab dah jadi "GIRLFREN" dia..bila ada yang kacau 'hak' tersebut, BERLAKULAH PERGADUHAN sesama mereka..

LELAKI BERGADUH sampai BERTUMBUK-TUMBUK..PEREMPUAN BERGADUH sampai TARIK-TARIK RAMBUT..

DENGAR SINI ANAK MUDA, sebelum bising 'MEMPERTAHANKAN HAK' kamu, cuba PERIKSA balik :♥ Perempuan itu HAK BAPA dia, kalau mahu dapat hak tersebut..SILA BERJUMPA dengan bapanya terlebih dulu..♥ Lelaki itu HAK IBU dia, sudah cukup tertunaikah TANGGUNGJAWAB dia sebagai ANAK LELAKI kepada ibunya sendiri?

Jika tidak, JANGAN SIBUK sangat bercerita pasal 'hak', jika hak yang sepatutnya TIDAK KAMU TUNAIKAN..HAK ALLAH pun masih belum TERJAGA, berani benar menyebut pasal hak .

# semua dah besar kan . jadilah pandai sikit :D #

Tuesday, 26 June 2012

uKhuWah FillAh iTu IndAh



Sahabat yang soleh
Laksana penjual kasturi
Sedikit kesannya
Keharuman melata

Sahabat yang soleh
Kebaikannya menjadi tumpuan
Keimanannya terus digilapkan
Ketaqwaannya dapat ditingkatkan
Mengalahkan syaitan yang siang
Malam berjuang untuk kerosakan

Sahabat yang soleh
Rupa paras bukan jadi bandingan
Darjat & pangkat bukan soal pilihan
Kejayaan yang dimiliki di atas dunia bukan jadi ukuran
Yang mulia di hati budi
Asasnya Iman
                                          Neracanya Taqwa

Sahabat yang soleh
Ialah yang menegur kesilapanmu
Bukan niat untuk menunjuk pandai darimu
Bukan kerana untuk mencari silapmu
Bukan disebabkan membenci dirimu
Bukan gara-gara iri hati padamu

Ketahuilah
Sahabat yang soleh sangat menyayangi akan sahabatnya
Tidak tegar melihat sahabat yang dicintainya terus tersasar & tersasar
Dari cinta & redha Ilahi

Sahabat yang soleh
Akan berusaha menegur kesilapanmu dengan penuh berhikmah
Agar ia tidak berulang
Melarangmu dari melakukan kemungkaran
Yang membetulkan kesalahan
Yang mengingatkan dari kealpaan
Yang menasihatkan dari kelalaian
Yang berusaha sedayanya membawamu jauh dari lembah kemaksiatan
Yang berusaha seupayanya membawamu jauh dari lembah kebinasaan
Yang berusaha segigihnya agar dirimu jauh dari lembah kehancuran

Tidak setakat menganggukkan kepala
Mengiyakan apa yang kau kata
Setuju apa yang kau bicara
Sahabat yang soleh

Ialah disisimu pada setiap keadaan

Yang meraikanmu pada saat kegembiraan

Yang mendampingimu pada saat kesedihan

Yang sanggup berkongsi kepentingan

Yang tidak pernah mengungkit pemberian

Yang senantiasa mendoakan kebahagiaan buat sahabatnya tanda ingatan
Yang tidak pernah berundur dari medan perjuangan

Untuk merealisasikan sebuah pengorbanan



Sahabat yang soleh

Malunya mengatasi perawan

Beraninya mengatasi pahlawan

Cintanya bukan pada gambaran

Rindunya bukan pada pertemuan



Sahabat yang soleh

Hatinya sarat dengan Iman

Rantingnya Ikhlas

Dan puncak keredhaannya menjadi tumpuan



Sessungguhnya

Ajal & maut bukan penyebab putusnya ikatan sebuah persahabatan yang telah kau bina dengan penuh kasih & sayang

Jadikan doa yang tulus & ikhlas serta Al-Fatihah yang tidak putus-putus sebagai hadiah yang tiada tandingan sebagai tanda ingatan dalam persahabatan


 

~ tHe happY mOmenT Is wHen You'Ve FouNd The One ThaT wiLL hElp U tO iMproVe YouR dEen! ~
kata2 kat ats 2,hurmm they r the one that prove the truth of the words!...
             "aku menyayangimu kerana Allah.semoga bertemu di syurga..:) "



#dua org cik mek kat ats ney pown same juga..satu geng yang kat atas 2..#


"TikA wAjAh pEnaT mEmIkiRkAn dUnIa,mAkA bErwUduklA.."tIkA tAnGan iNi LetIh mEngGaPai cItA-ciTa , mAKa bErDoAlah.."TiKa BahU tAk KuAsA MeMikuL aMAnAh , mAka bErSujuDlah...IkHlaskn seMuAnYa & dEkatiLah ALLAH SWT...aGAR TuNduk dIsAat yG lain aNgkUh..AgAr tEgUh di Saat yG lain rUntUh..aGar tEgar Di saAt yG LaiN terLempAr.."UKIRKAN SENYUMAN DI BIBIR MU"menGhapuS kEduKAan & KekUsuTan dI hatI"
~ nurul fatihah zahiraf bt mohd raub.


 she's Nadzirah Kamarolzaman..
she is my best fren ever!
we know each other very well..
n I really love her..sooo much..
bnyk yang aku belajar dri dye..
I learn to be brave n strong from her..
klow org tye ape yg special about her,I just can't describe it..
she just wonderful n I love just the way she is..:)
hurmm rase2nye lebih kurang 3 thun dah ktowg x bjumpe..I miss her damn much la..
n she got to go somewhere bulan 9 ney..wah,i"m proud with her!
nad,aku rse mcm nk msuk dam beg ko n ikowt sekali jew..can I?? hek3..
anyways,CONGRATULATION!.
may Allah always bless u...
Insya-allah ada rezki kte jumpe eaa..
just t8 cre dear..:)
p/s~semalam birthday nad..hurmm da lme aku pk nk bg present ap sebenarnye,tp nk bgi ape ye..still thinking ble nk g beli sebab semnjak keje ney aku bz skit..nk bg ape ye???

#Persahabatan terbina atas ranting kejujuran..
Bertunjangkan kasih sayang..Lalu..membuahkan kemanisan Ikatan..
Jika terpesong...Maka, patahlah ranting..Reputlah akar..
Lalu..rosaklah buah..Teman sejati bukanlah semestinya
sentiasa dekat jaraknya..Tetapi..yang sentiasa di hati dan diingati
dalam setiap bisikan doanya....(^_^) InsyaAllah..♥#


Dari Abu Darda' ra,
Bahawasanya Rasulullah saw bersabda :
"Doa seorang Muslim kepada saudaranya dengan tanpa pengetahuan saudaranya itu mustajab;
pada kepala seorang Muslim itu ada malaikat yang diberi tugas itu mengucapkan :
"Semoga Allah mengabulkan & untukmu juga seperti itu."
(Riwayat Muslim)



                                                      

Saturday, 16 June 2012

~momentos ~

"A friend is someone who knows the song in your heart, and can sing it back to you when you have forgotten the words." 

Assalamualaikum...

ermm kali ney kema nak cter pasal ape pulak ye???
dapat agk x pasal ape ble bce quote kat ats 2??
I'm really love that quote!

so,this time I want to share about my frienship since I got into Kolej Matrikulasi Pahang..

What is exactly friendship means?

I didnt know it either but still it has no end!
I didnt want to talk much..hurmm,let all the pictures tell u everything..:)

p/s~ye ke owg yang xboleh berhenti bercakap ney xnak ckp bnyk??kih3..just see..:P



That is a place where we spend most of our time...lecture hall!
Tempat ney la yg pling xnk ktorg masuk time aircond rosak..
FUUUHHH! mcm duduk dlm oven kowt..!
 mcm2 yang ktowg penah buat ble dlm lecture..contoh2??
mcm2 la..dgn ada yg tdow nye,yng mnyumbat telinga dgn earphone la..(saya pown penah buat jugak)
kelas kema suka duduk bhagian atas sekali belah kanan 2..ktowg selalu berkelah2 kat ats 2..
n of coz,selalu jugak lecturer ckp nk join
(*means kene sindir la (*_^))










Yang ney pulak mase awal2 masuk matrik..ambik pic setiap tutorial..time ney free syle..buat la ap nak buat pown...tue yang ad yng melompat la,jatuh la...ha3..macam2...



  yang masing2 mcm doktor ney pulak mase first time dapat n pakai lab coat..
               sume sangat2 excited n ape lgi..posing,posing n snap,snap!
                  #ignore my face yng really2 excited + buruk 2..kih3..


farewell party 4 amanina farhan!
amanina farhan got to go to IPG..she want to be music teacher..we cry a lot that night..walaupun bru2 jew kenal but its really hurt when someone from us have to leave..but its ok...friendship will never dies as long as it live in the doa,its remain abadan abada..
right??
Insya-allah..


outing time!
with nurul fatihah zahiraf bt mohd raub...
i always go out with her..ermm mybe almost kowt..
(pssst,pssst~she is like my tour guide sebenatnye)
he3..sebab teah dah bese ngn bndr kuantan 2..
and with her,I do anything that I never done before..
example2??
ha3..berlari kejar bas n masuk balai polis..kih3..
i'll never forget it..
p/s~shasha khalit pown join sekali masa ney....

  study,study,study!
at kmpH library..
ish3,kat library pown nk bergambo k korang ney??
(ingat lgi 2 la ayat nabilah hussin as our k.long ble ktowg ambik gmbr ney)
mesti la..kan ktowg sume pkai skirt cantik2 tue..:)
#pgi tue,sara,najirah hulwani,siti norasyiqin n me pegi derma darah..
that was my first time!n its wonderful memories to me..thanks 4 those that give me strength and support to do it..

 ney knp pulak?
knp balaja atas tangga ney?
dgan bju koko nye?
what happen??
meh kema cerita meh..sebnrnye ney ktowg kne denda..
kne denda??
yes la..kami gene denda(gelakkan ktowg cepat!)
he3..sebab nye result test chemistry kurang memuaskn..ktowg kne lari kat pdg la..
but believe me!
we never thought its as punishment..bcoz we enjoy it!

in biology lab..
our first surgery.!yeay!
surgery??lalalala~
lebih kurang la but with tikus..hek4...
memang la mula2 tue tkut..ketar kowt!xcye,g tye fatihah zahiraf 2..
kesian pown ye jgk lgi2 ble tgk jntung yng tg berdegup hidup2 tue..
but curiousity punya pasal,its done!!
*mane boleh tkut kan,..kate masing2 nak jdi doktor...
wink3~

 sara n me..



last day with siti sara bt abdullah!
she such a strong gurl..everyone were crying but not her!
:)







ney la keje ktowg ble masuk kelas..xkira la masa dlm lab k,lepas or mase tutorial k or mase lecture.
we just love to take pictures..  

p/s~bnyk lgi gmbar n event yng kema nk share tpi kema xla sesabar mane nk tunggu uploading tue..tmbh2,lappy buat hal..:(
so,sampai sini je la dlu..klu rjin kema smbung pasal ney lgi ye..







Wednesday, 13 June 2012

It has been two days I'm editing my blog..Fuhhh,doing that really3 make me tired..
but it's fun to see the outcome..he3...
so,thanks a lot to the http://rinasupian.blogspot.com and http://tutorialuntukblog.blogspot.com..u can do visit these blog and its really help the newbie..macam saya...


p/s~ maaf untuk semua kecacatan yang ada..kih3..just make urself comfortable until I can         manage this blog properly..
i'm sorry..^.^

Monday, 11 June 2012

my driving license...

assalamualaikum and hai!

owh ye,ble da abeh matrik ney,masing2 buat apa ye..
me??
ha,mcm title kat ats 2 la...i'm just get my driving license..
*p/s~(xdpt lgi sebenarnya sebab tak bgi gambar la..tapi dah pass la)..:)

susah tak??? hahahaha..
 a little bit difficult I guess becoz i'm scared..
berapa jam belajar??? kih3..
bnyak la jugak..kesian kat cikgu saya..but he's nice..I called him 'anne' means abang la..
seronok tak??
mesti la..ada orang cakap dapat lesen kereta macam dapat coklat satu bus..he3..tapi dapat coklat lagi best la....

for my first hour learning,i'm really scared..totally! fuhh..ingat lagi apa yng anne cakap..hurmm lebih kurang macam ni la..

"don't worry..jangan takut...apa2 jadi,dekat kaki saya ni ada brek..saya jaga punya.."

ha3..then,I keep going..kereta tak payah cakap la macam mane..ketepi,ketengah,ketepi,ketengah...maklum la orang baru pegang stereng katakan..

lepas tu.hari2 kema belajar drive..still takut tambah2 bila kat bandar yang penuh kereta 2..so,bila yang beraninya?? haa,bila anne ajar drive guna gear 5 la..kat higway..AT LEAST 80???? i'm shocked..ha3..
guess what happen to me ble bawak laju mcm 2??laju ke?? laju la bagi orang yang baru belajar kan...
(*-^)...anne cakap muka kema pucat lesi..he3..what a fun..tu pun nak takut ke...haiyaaa...:)

kalau nak ceritakan sume,bnyk kot insiden2 kelakar yang kema buat..

mase nak practise parking anne puji kema tau..hahaha mcm ni bunyinya..

"u memang pandai tau!pandai buat saya takut"
        *sorry anne...
tu sebab nya I masuk parking dengan laju la...apa lagi...ish3..

eh,lupa pulak..masa awal2 belajar tue kan,anne selalu pesan suh lembut2 sikit..haa.?? kema ganas sangat ke??  sampai la satu hari tu,mama sendiri cakap "kasar betol la drive..patut la anne suruh lembut2"..err,I guess I am...

lebih kurang 2 week belajar,..i'm going to take the test! wahhh nervousnye tak payah cakap la..I can't even sleep malam sebelum test 2..I wish everything were fine..

so,on the day test tu,6.30 da keluar rumah..awal?? memang la sebab nak sampai awal..boleh la practise lagi sikit kat sana nanti..lebih kurang pukul 10 bru test start..hurrm,i'm getiing more nervous masa 2..dah la dapat no 4! awal nya...what I was thinking just one.I REALLY want to finish it earlier today..he3..
walaupun dalam takut2 and nervous2 tu,alhamdulillah I'm pass..JPJ tue pown ok jew...not very strict..boleh la..fuhh lega...otw balik tu.macam tak percaya pun ada jugak yang I"m passed..he4..:)




aikk,who is that??
this is my teacher la..palani anne..
he strict but kind ok..he's always patient..not getting mad even once eventhough I keep doing the same mistake..he'll just smile,laugh and keep remind me..thanks a lot anne..I won't forget it..hope god will bless u always...
anne,once u r getting married,don't forget to invite me ya....:)

#kema,do drive ok..don'n just keep the license! :)