Sunday 22 July 2012

ஐ≈♫♪♭♪ BiLa HaTi BeRBiCaRa ♫♬♪ ♪ஐ≈


aku diuji lagi..

dan aku menangis lagi..
akukah yang cengeng??
atau sememangnya
hati wanita ini yang mudah terusik??
hati akukah yang tak cukup kuat                                                             
atau
itu hanya luahan rasa yang xmampu lagi dibendung??

ya,

aku cuba bersabar,
mencari kekuatan diri,
aku tak akan sesekali lari,
malah aku cuba untuk semakin dekat kepadaNYa,
kerana aku tahu,
Dia xkan sesekali membiarkan aku keseorangan,

"Maka ingatlah kepada-Ku,Aku pun akan ingat kepadamu"

[ al-baqarah : 152 ]

dan aku juga tahu bahawa aku mampu menghadapinya,
kerana aku amt mempercayai Dia..
''Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.''
[ al-baqarah : 286 ]

"Dan janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi(darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman."

[Ali-Imran : 139]

aku tertanya-tanya lgi,
kenapa wanita itu mudah sangat menangis...
dalam mencari2,aku tersenyum dengan kata2 ini..

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan".

dan ini :)

A little boy asked his mother, "Why are you crying?" "Because I need to" she said. "I don't understand," the boy said. His Mom just hugged him and said, "And you never will."Later the little boy asked his father, "Why does mother seem to cry for no reason?""All women cry for no reason," his dad answered carelessly.

The little boy, still wondering why women cry, finally asked the old wise Shaykh (his Islamic Teacher)."He surely knows the answer", he thought."Ya Shaykh! Why do women cry so easily?"The wise teacher replied,"When Allah made the woman she had to be made so special. He made her shoulders strong enough to carry the weight of the world, yet gentle enough to give comfort. He gave her an inner strength to endure childbirth and the rejection that comes from her children. He gave her a hardness that allows her to keep going whenever everyone else gives up, and take care of her family through sickness and fatigue without complaining. He gave her the sensitivity to love her children under any and all circumstances,even when her child hurts her very badly. He gave her strength to carry her husband through his faults and fashioned her from his rib to protect his heart. He gave her wisdom to know that a good husband never hurts his wife, but sometimes tests her strengths and her resolve to stand beside him unfalteringly.

And lastly, He gave her a tear. This is hers and only hers exclusively to use whenever she needs it. She needs no reason, no explanation,it ’s hers.You see my son, the beauty of a woman is not in the clothes she wears, the beauty of her face, or the way she combs her hair. The beauty of a woman must be seen in her eyes, because that is the doorway to her heart - the place where love resides."The little boy found the answer and never asked the same question again.

#saya suka tgok video ney..its really healing..tengok la tpi sebelum 2 g tutup dulu mulut si perry (skrg dah tukar maher zain la)
kat sebelah tue ye..--------->
bru blh feeling..
mungkin video ney lari sikit dari apa yang sebenarnye tp its help me to forget everything even 4 a while...:) #









Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah S.A.W. telah bersabda : "Apabila telah mati anak Adam itu, maka terhentilah amalnya melainkan tiga macam" :


1. Sedekah yang berjalan terus (Sedekah Amal Jariah)

2. Ilmu yang berguna dan diamalkan.

3. Anak soleh yang mendoakan baik baginya.


~note for myself~
Dalam menghadapi ujian,usah dipinta ''dikecilkan'' ujian tapi pintalah ''dibesarkan'' iman untuk menghadapinya!!
sebab ujian 2 untuk mengukur tahap keimanan hambanya...

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. [al-Ankabut: 2-3]


# saya nak bantu mereka jadi saya akan cuba jadi anak yang solehah..semampunya..:) #





No comments:

Post a Comment