Sunday 20 January 2013

apa nak dikata ? ? ?


CINTA manusia itu URUSAN ALLAH sedangkan CINTA ALLAH itu URUSAN KITA . tetapi hakikatnya , kita lebih suka SIBUK URUSAN ALLAH sedangkan URUSAN KITA belum selesai . tanya diri SENDIRI . UNTUK APA MASA MUDA INI ? sejujurnya saya nak JAGA IMAN dan saya nak JAGA HATI . saya nak berjaya kedua duanya . dunia dan akhirat . saya tahu untuk berjaya kedua - duanya , saya kene aim akhirat baru boleh dapat dua2 . sebab kalau kat track larian , dunia tue sebelum akhirat . mcm ney . 




Jangan hanya inginkan lelaki yang baik selagi kita tidak menjadi baik, tetapi jadilah wanita yang baik sehingga kita diinginkan oleh lelaki yang baik. 

Bercinta lepas kahwin. Mesti lagi best sebab lebih diberkati Allah.


mcm Farah lee n Allay ney ke kan .



or 

Irma ke 


haa kan sweet gitu .

ye la .

ape yang xsweet nye .

bercinta lepas kawin mesti la lagi9999 sweet .

sebab keberkatan Allah tue ada .




eh3 kenapa cakap pasal kawen ney??

hehehhe 

orang cakap bile cakap pasal kawen ney bukan bende main2..

hurmm so should I take it serius ?

tapi awal lagi kowt .
tapi memang la saya nak kawen 
sape xnak kawen kan ..
hurmm pling lewat pown bile umur  23 ok..
not longer than that .
kalau awal xpe .
nak khitbah pown xpe
ahhahahhahh gatai noh ! ish !
tapi biarlah yang tahu dan faham hukum 
dan yang pandai explain pada parent jugak .
eh ape merapu ney .
ok that enough .
Astaghfirullahal azim .
cepuk kang kema ney !

hehehe .



kema 
"tepuk dada tanya hati, 
betulkan niat, 
maju ke depan. 
benda ni simpan dalam kocek je dulu."
sebab 
"saya dah ada pilihan "
hheheeh pilihan tue ialah BELAJAR .
lallalla~


maaf 
bukan niat saya nak main2 .
and xambik serius niat awak .
dah tue , ce ne ?
sorang tye bile nak habes belajar ?
tye mama boleh x kalau nak nikah awal ?

sorang lagi tye boleh tak nak masuk meminang ?

iash choengmal bichosso !
it was my first time .
yes I'm scared .
really .
maunye tak .
nak jawab ape ?

hopefully both of you read this .

awak,awak dan awak ,

kalau niat awak tue memang betol2,
saya x larang ,
tapi saya mintak ,
jgn tye saya .
tapi mintak lah petunjuk DIA .
Istikarah lah .
kalau memang saya jawapannye,
jumpa la parent saya .
sebab saya tak reti la sume ney ..
huk3 ...

sejujurnye,
memang la saya berangan kan nak yang smart 
and yang mampu jaga saya .
eh9 sape xnak kalau2 muka mcm minho ke 
lee dong wook ke 
kalau dapat muka cenggitu memang x tolak la..
tapi sume tue tak penting
lagipown defination cantik or hensem tue kan lain2 bagi setiap orang .
thats abstrak .
bagi sesetengah orang muka putih tue handsome ,
tapi bagi saya yang sweet,cool n caring tue handsome ,
bagi orang lain pulak mungkin yang kelakar tue handsome ,
haaa , ce ne tue ??


hurmm tapi ape yang lebih penting 
yang boleh terima semua kekurangan saya,
bukan kekurangan saya je tapi kekurangan keluarga saya jugak .
yang mampu faham saya dan 
yang paling999999
penting selalo,
yang nak hidup dgn saya selama lamanya ,
means kat syurga jugak .
then it will be fine .
saya tak harapkan yang sempurna 
sebab saya tahu saya pown xsempurna jugak .


heheheheheh sekali lagi entri kema yang mengarut tahap 101%

but that the truth actually..
truely from the bottom of my heart..

No comments:

Post a Comment