Thursday 12 December 2013

~ manusia dan kerenah ~


bersahabat lah dgn orang yang baik2..
dalam menuntut ilmu,bersahabat lah dgn shbt yang baik.
dalam mengukuhkan dan menambah kefahaman ,carilah dan berteman lah dgn shbat yang mampu meningkatkan iman kamu.


for all those things,I try to find as many frens as I could,
ade kawan yang hanya bersama saya untuk suka2
ada kawan yang hanya bersama saya ketika saya bergembira.
ada kawan yang hanya bersama saya ketika berseronok and have fun kat luar.
ada kawan yang hanya bersama saya untuk bekerja bersama2 di dalam sesuatu program.
ada kawan yang hanya bersama saya ketika dia memerlukan pertolongan saya,
memerlukan mata,telinga dan kudrat saya.
ada sahabat yang hanya muncul dan tetap bersama saya ketika saya dalam kesusahan
ada sahabat yang sentiasa menjadi tulang belakang saya untuk menjadi lebih solehah dan lebih baik di mata Allah.


ya,mungkin kalian menyayangi saya dan mengambil berat tentang saya.
atas sebab itu kalian memerhatikan saya dan bercakap mengenai saya,
terima kasih untuk perhatian kalian.
tapi setiap apa yang saya buat,I know the reason very well..
u have seen what i have done,
but u never been in my shoes!!!

ya saya rasa diri saya mcm sampah di depan DIA.
saya tau saya bukan yang terbaik di mata kalian,
tapi sekurang2nya saya berusaha mencari jalan supaya tak tetap di tempat yang sama.
sangat membantu saya untk menjadi lebih baik di depan DIA.

ya,manusia tak akan pernah berhenti untul MELABEL.
PANDANG,DENGAR AND LABEL.

ZALIM apabila kita meletakkan sesuatu BUKAN PADA TEMPATNYA.!

did u know that.

saya lebih memilih untuk sentiasa bersama SEORANG TEMAN yang mampu membantu saya IMPROVE diri saya daripada bersama SEPULUH orang teman yang TIDAK memberi APA2 KESAN pada saya.

kita tahu kita tak akan pernah mampu untuk buat orang berbaik sangka pada kita tapi kita boleh latih hati kita berbaik sangka pada orang..HATI MANUSIA ALLAH YANG PEGANG..so I wont ask it from human itself.saya serahkan semua KEBERGANTUNGAN itu pada DIA.

sedih,terkilan,??
ya .
sangat sedih dan terkilan.

#marah ?? tak lah .mane ade marah . saya just meluahkan je .berlembut je ney .!

No comments:

Post a Comment