Friday 5 October 2012

JoM ReChArGE Jap,bUaT sElAlU laGi TERBAIKKK!!!



Ya ALLAH, 

dengan pengetahuan Engkau terhadap perkara yang ghaib dan kekuasaan Engkau ke atas makhluk,

hidupkanlah aku sekiranya Engkau mengetahui hidup itu lebih baik bagiku 
dan matikanlah aku sekiranya 
Engkau mengetahui mati itu lebih baik bagiku.

Ya ALLAH, 

aku memohon daripadaMu sifat takutkan Engkau 
sama ada dalam keadaan sembunyi atau nyata.

Aku memohon kata-kata yang benar ketika redha dan semasa marah,

Aku memohon kepadaMu kesederhanaan semasa susah atau senang,

Aku memohon kepadaMu nikmat yang tidak berkurangan,

Aku memohon kepadaMu zuriat yang sejuk dipandang mata dan tidak akan putus,

Aku memohon kepadaMu keredhaan selepas ditakdirkan (terjadi sesuatu),
Aku memohon kepadaMu kehidupan yang baik selepas mati,

Aku memohon kepadaMu kelazatan melihat wajahMu, kerinduan untuk bertemu denganMu tanpa kesusahan yang memudharatkan dan fitnah yang menyesatkan.

Ya ALLAH, 

hiasilah ku dengan perhiasan iman dan jadikanlah ku petunjuk kepada orang yang mendapat petunjuk....
amin

^◕‿◕^




~Sahih an Nasai~

No comments:

Post a Comment